Milí naši sledovatelia!
Rady by sme sa vám prihovorili pri príležitosti adventného obdobia, k čomu použijeme slovo Evanjelií zo všetkých štyroch nedieľ. Spolu totiž prinášajú vzácne posolstvo.
Prvá nedeľa začína sv. Lukášom, kde Ježiš hovorí o časoch ktoré voláme posledné, alebo koniec sveta. Pre túto udalosť nemáme presný dátum, máme ju rozpoznať svojou inteligenciou podľa toho, ako nám ju opisuje Písmo. O kúsok vyššie tiež Ježiš hovorí, že bude veľa falošných prorokov, to je o internete?, ktorí povedia „tu je; ja som to; už je to tu; to je Boží trest Keď uvidíte znamenia a veľké súženie, dávajte si pozor, lebo nebo a zem prejdú, ale moje Slovo zostane.“
V druhej adventnej nedeli zas máme úplný opak – presný dátum, konkrétne osoby: Tibéria, Herodesa, Zachariáša, Jána a presne určené miesto, púšť a celé okolie Jordánu. Môžeme si ho nájsť na mape. Púšť je náš svet v ktorom žijeme, akokoľvek krásny, zostane púšťou až kým nebude obnovený v Kristovi. „Robte cestu. Akú cestu?“ Cestu obrátenia, lebo len pokorní sú schopní ho prijať, pyšný neprijíma nikoho.
Tretia adventná nedeľa je už dialóg Jána Krstiteľa s ľuďmi, napríklad aj s nami. Čakajú na Mesiáša a pýtajú sa ho, čo majú robiť. A Ján im povie, čakať. „Čakať? Veď stále na niečo čakáme.“ Ľudia chcú Božie kráľovstvo, pokoj, slobodu, život. Ján povedal, že keď príde Mesiáš, bude čistiť humno. Ako sa na jeseň čistí humno? Sú len dve možnosti, stodola alebo oheň. Tým Ján hovorí, že Mesiáš bude súdiť, je to presne tak ako v prvej adventnej nedeli – koniec sveta a posledný súd. Jasne budú od seba oddelené pravda a lož, pravé a falošné, večné a dočasné. To je katechéza krstného katechumenátu o dvoch cestách, život alebo smrť, Kristus alebo diabol.
No a štvrtá adventná nedeľa zas súvisí s druhou, lebo tu máme konkrétnu udalosť a dve konkrétne ženy na presne určenom mieste, v Zachariášovom dome, v hornatom kraji. Máme pred sebou tú, cez ktorú k nám prišiel Mesiáš, Máriu. A Mária nás pripravuje aj na jeho druhý príchod.
Stretnutie dvoch tehotných žien, čiže spolu štyroch ľudí, Márie a Alžbety, Ježiša a Jána. Kto je Mária a kto je Alžbeta? Mária je Požehnaná Matka Pána a Alžbeta je manželkou Zachariáša, ktorý bol nemý. Tento spravodlivý starozákonný kňaz neuveril, že Boh vypočul jeho prosby. Predstavte si, že by ste sa celý život modlili aby vám Boh požehnal dieťa, a keď k vám konečne príde Pánov anjel a povie, že vaša prosba je vypočutá, tak mu poviete: „To je nemožné.“ Anjela mohlo poraziť. Aj v tomto prípade, tak ako pri zmŕtvychvstaní, ženy uverili a muži pochybovali. Pri počatí sa ženy tešili a muži trápili, pri zmŕtvychvstaní, ženy prvé videli Pána a muži im neverili. Nie je to preto, že by ženy boli šikovnejšie, nie, muž bol prvý. Je v tom symbolika sveta a Cirkvi. Muži tu predstavujú svet a ženy Cirkev. Svet sa zdá byť silnejší a dôležitejší, ale život má v sebe Cirkev, život od Boha, a teší sa nech by sa dialo čokoľvek, aj keby vrchy na dno morské padali. Lebo Cirkev verí Pánovmu Slovu, verí v Krista, preto môže byť šťastná ako Mária a Alžbeta.
Cirkev je Kristova nevesta poslušná slovám svätých otcov. Posledné slová ktoré sú napísané vo Svätom písme sú: „Duch a nevesta hovoria : Príď!“ Mária a Alžbeta boli plné Ducha Svätého a obe ČAKALI príchod svojich detí. To je postoj Cirkvi, čaká a volá „Príď!“
A každý kto počúva, aj tento list, nech odpovie: „Príď!“
„Áno, prídem čoskoro“, hovorí Ježiš. A my odpovedzme: „Amen. Príď, Pane Ježišu!“
Ako keď prijímame Telo Kristovo: